OFERTA WSPARCIA SZKÓŁ I PLACÓWEK NA ROK SZKOLNY 2017/2018
Tytuł działania |
Forma |
Miejsce |
Osoby odpowiedzialne |
Czas realizacji |
Uczeń z autyzmem/Zespołem Aspergera w klasie |
warsztat |
szkoła podstawowa/ gimnazjum |
E. Safianowska |
1,5 – 2 h |
„Aby skorupka za młodu nie nasiąkła agresją” |
warsztat |
przedszkole |
M. Wesołowska |
1,5 – 2 h |
„Mówię tylko „mama” , „tata” choć skończyłem już 3 lata” |
warsztat stymulujący mowę dzieci 3-4-letnich |
przedszkole |
M. Nagórska – Jacak |
1 spotkanie – 90 minut |
„Logopeda u logopedy” |
Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli – logopedów pracujących w przedszkolach i szkołach |
poradnia |
M. Nagórska – Jacak |
wstępnie zaplanowano 3 spotkania (do dokładnego ustalenia z uczestnikami sieci) |
„Organizacja sieci doradców z zakresu działań zawodoznawczych” |
Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli i doradców zawodowych |
poradnia |
A. Krawczyk E. Safianowska |
W zależności od potrzeb grupy. |
„Jak reagować na trudne zachowania uczniów – metoda konstruktywnej konfrontacji” |
warsztaty |
szkoła/ placówka |
B. Gogol |
1 spotkanie – 120 minut |
Tytuł działania |
Forma |
Miejsce |
Osoby odpowiedzialne |
Czas realizacji |
Jaka jest rola rodziców w rozwoju mowy, na co powinni zwrócić uwagę, a co powinno ich niepokoić? |
prelekcja |
przedszkole |
D. Rzepecka |
1,5 – 2 h |
Rodzicem być … – warsztaty dla rodziców z elementami Szkoły dla Rodziców i Wychowawców J. Sakowskiej |
warsztat |
poradnia |
A. Piątkowska A. Supera |
W zależności od potrzeb grupy (1 – 1,5h) |
Odebrać niewinność – o wpływie mediów na rozwój dzieci |
debata |
przedszkole |
E. Safianowska |
1,5 – 2 h |
Kto tu rządzi? – o podstawach wychowania w pigułce |
prelekcja |
przedszkole |
E. Safianowska |
1 – 1,5 h |
Nauka szkolna – problem dziecka czy rodzica? |
prelekcja |
szkoła |
A. Supera |
1h |
Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży |
prelekcja |
szkoła |
A. Krawczyk |
1h |
Moje dziecko w Internecie. Jak chronić dziecko przed nałogowymi zachowaniami? |
prelekcja |
szkoła |
A. Krawczyk |
1h |
„Wspieranie rozwoju zdolności koncentracji uwagi poprzez doświadczenia zmysłowe – praktyczne ćwiczenia i pomysły” |
warsztat dla rodziców kl. „O” /I |
przedszkole/szkoła |
M. Wesołowska |
1- 1,5 h |
„Jak pomóc dziecku opanować trudną sztukę czytania i pisania?” |
warsztat dla rodziców kl.I-III |
szkoła podstawowa |
M. Wesołowska |
1 – 1,5h |
Konsekwencje prawne i psychologiczne stosowania przemocy wobec dzieci |
prelekcja |
szkoła podstawowa |
A. Krawczyk st. posterunkowy I. Brugger – Majewska |
45 min. |
Tytuł formy |
Forma |
Miejsce |
Osoby odpowiedzialne |
Czas realizacji |
Przesiewowe badania logopedyczne |
diagnoza dzieci 5-6 letnich |
przedszkole/szkoła |
D. Rzepecka M. Nagórska – Jacak |
_ |
Badania komputerowe potencjału zawodowego |
diagnoza uczniów kl. III gimnazjów |
gimnazja |
E. Safianowska |
_ |
Zajęcia z budowania wartości |
warsztat dla uczniów kl. II i III gimnazjum |
gimnazja |
E. Safianowska |
Jedna jednostka lekcyjna |
„W twórczej podróży” – rozwijanie postawy twórczej |
warsztat dla uczniów kl. V-VIII |
szkoła |
Piątkowska |
Dwie jednostki lekcyjne |
Warsztaty rozwijające prawidłowe relacje rówieśnicze |
Warsztat dla uczniów kl.IV-VIII |
szkoła |
Piątkowska |
Dwie godziny lekcyjne |
„Mały internauta” |
warsztat dla uczniów klas I-III |
szkoła |
Supera |
Dwie jednostki lekcyjne |
„Nasze zalety i wady” |
warsztat dla uczniów klas I-III |
szkoła |
Supera |
Dwie jednostki lekcyjne |
„Szufladki pamięci” |
warsztat dla uczniów klas IV-VII |
szkoła |
Supera |
Dwie jednostki lekcyjne |
„Poznajemy Internet” |
warsztat dla dzieci 6 letnich |
przedszkole |
Supera |
Ok 1h |
„Zaplątani w sieci” – co uzależnia |
warsztat |
szkoła |
Krawczyk |
1 – 1,5 h |
Umiejętności chroniące przed nałogowymi zachowaniami. |
warsztat |
gimnazjum |
Krawczyk |
1 – 1,5h |
Określanie zainteresowań zawodowych |
warsztat |
gimnazjum/szkoła ponadgimnazjalna |
Krawczyk |
1 -1,5h |
Zajęcia zawodoznawcze: pogłębianie wiedzy |
warsztat |
szkoła ponadgimnazjalna |
Krawczyk |
1 – 1,5h |
Profilaktyczne badania pedagogiczne SRD |
diagnoza ryzyka dysleksji uczniów kl. I |
szkoła podstawowa |
M. Wesołowska |
– |
Profilaktyczne badania pedagogiczne |
diagnoza trudności w pisaniu i czytaniu uczniów kl. IV. |
szkoła podstawowa |
M. Wesołowska |
– |
Tytuł działania |
Planowany termin |
Czas realizacji |
Wspomaganie rozwoju szkoły lub przedszkola poprzez: pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły, ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia zdiagnozowanych potrzeb, zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania. |
rok szkolny 2017/18 |
Zadanie realizowane po zgłoszeniu zapotrzebowania przez placówkę |
Obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji |
6-10 X 2017 r. |
Program dostępny na stronie poradni |
Obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery „Ja na rynku pracy – moje talenty i moje kompetencje”” |
16-22 X 2017r. |
|
„Debiut przedszkolaka” – spotkanie adaptacyjne dla rodziców dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną |
27-31 VIII 2018r. |
|
Dni otwarte dla nauczycieli i rodziców – dyżur konsultacyjny specjalistów |
11 X 2017r. 13 XI 2017r. 11 XII 2017r. 17 I 2018 r. |
po wcześniejszym uzgodnieniu |
Konferencja dla nauczycieli i rodziców |
III 2018r. |
|
Plastyczny Konkurs Logopedyczny |
III – IV 2018 r. |
|
Seminarium – podsumowanie konkursów |
V 2018r. |